szkola-ryzyka.pl

Blog o finansach, biznesie i pracy

Giełda

Sposoby reklamowania firmy

Sposoby reklamowania firmy

Po założeniu nowej firmy przedsiębiorcy szukają z reguły sprawdzonych metod wypromowania jej w sieci. Dobra reklama to klucz do pozyskania nowych klientów, ale również do zatrzymania przy sobie tych, którzy już mieli okazję skorzystać z oferty sklepu czy usług przedsiębiorstwa. Jak można reklamować firmę w internecie?

Reklamować firmę samodzielnie czy zlecić to profesjonalnej agencji?

Jeśli chodzi o marketing w sieci, firmy mają przed sobą trzy rozwiązania. Mogą prowadzić swoje kampanie samodzielnie, zlecać to zadanie zewnętrznym agencjom lub stworzyć własny zespół marketingowy. Pierwsze rozwiązanie zalecane jest w przypadku biznesów, które dopiero się rozkręcają, a ich budżet jest stosunkowo niewielki. Małe firmy mogą skorzystać z darmowych mediów, prowadzić bloga, budować stronę internetową na bezpłatnych platformach. Jeśli tylko mają na to czas i wystarczające umiejętności, będzie to najbardziej optymalne rozwiązanie. Z usług zewnętrznej agencji warto skorzystać wtedy, kiedy firma dobrze funkcjonuje, a przedsiębiorca nie ma czasu na dodatkowe obowiązki związane z marketingiem. W takiej sytuacji lepiej będzie zająć się tym, co najlepiej nam wychodzi, a sprawy związane z reklamowaniem firmy przekazać w ręce profesjonalistów. Natomiast tworzenie własnego zespołu do spraw reklamy to rozwiązanie, które sprawdzi się przede wszystkim w przypadku dużych korporacji działających w specyficznych branżach.

Reklama z agencją SEO z Warszawy

Jak reklamować się w sieci?

Firma może reklamować się w sieci na wiele sposobów. Pierwszy z nich to pozycjonowanie strony internetowej, czyli optymalizowanie jej pod określone frazy, wyszukiwane przez internautów. Pozwala to na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, a tym samym prowadzi do zwiększonego ruchu na stronie, większej ilości klientów i większych dochodów.

Kolejny sposób na reklamę to kampania Google Ads. Przyjmuje ona postać płatnej reklamy w wynikach wyszukiwania, a także banerów wyświetlanych na stronach partnerskich. Reklama Google może przyjmować formę:

  • reklamy tekstowej,
  • reklamy produktowej,
  • reklamy graficznej,
  • reklamy śledzącej, tak zwanego remarketingu.

Współcześnie, doskonałym sposobem na reklamę jest też prowadzenie konta w mediach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Aktywność na takich stronach pozwala skutecznie budować pozytywny wizerunek marki. Podobne efekty daje też prowadzenie bloga firmowego. Blog z wartościowymi treściami buduje lojalność konsumentów wobec marki.

Co ciekawe, nie słabnie także skuteczność mailingu, czyli reklamy w postaci m.in. newsletterów z informacjami o aktualnej ofercie czy promocjach. Dotyczy to przede wszystkim sklepów internetowych, na których klienci zapisują się do newslettera z własnej woli, na przykład w zamian za zniżkę na zakupy.

Nie do przecenienia jest dzisiaj również reklama w formie wideo. Jeśli produkty lub usługi firmy da się przedstawić na nagraniu, warto założyć kanał na YouTube lub konto na TikToku, ponieważ współcześni internauci znacznie cześciej oglądają materiały informacyjne, niż czytają treści opublikowane w sieci.

Udostępnij