W jaki sposób opisy kategorii wspomagają e-sprzedaż?

W jaki sposób opisy kategorii wspomagają e-sprzedaż?

Przygotowanie opisów kategorii do sklepu internetowego może wydawać się niektórym bezcelowe, jednak w rzeczywistości jest o wiele ważniejsze niż sądzą początkujący w branży e-commerce. Umieszczając opisy kategorii na stronie sklepu, można znacząco poprawić pozycję witryny w wyszukiwarce oraz ułatwić użytkownikom odnalezienie oferty w gąszczu innych. Jeżeli nadal zastanawiasz się nad umieszczeniem opisów kategorii w sklepie internetowym, sprawdź, jakie są ich zalety.

1. Poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania

2. Linkowanie wewnętrzne

3. Użyteczne informacje dla klientów

Opisy kategorii pojawiają się w coraz większej liczbie sklepów internetowych. Przez długi czas umieszczono w nich jedynie opisy produktów, jednak dodatkowa treść na każdej podstronie przynosi wiele korzyści dla sklepu online, a także dla osób robiących w nim zakupy. Poznaj główne zalety wykorzystywania opisów kategorii w e-sprzedaży.

Poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania

Opisy kategorii znacznie poprawiają pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania Google. Umieszczenie w opisach odpowiednich fraz kluczowych oraz fraz long tail sprawia, że użytkownicy szybciej i łatwiej docierają do witryny, która przedstawia interesującą ich ofertę. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania przekłada się również na zwiększenie ogólnego ruchu na stronie i podniesienie jej rozpoznawalności wśród internautów. Dzięki temu sklep jest coraz popularniejszy, a jego wiarygodność wśród kupujących rośnie.

Linkowanie wewnętrzne

Teksty umieszczane w nad i pod kategoriami różnych produktów sprawdzają się niezawodnie w czasie tworzenia linków wewnętrznych. W każdej treści można umieścić nawet kilka linków, które przekierują do odpowiednich produktów i pomogą odnaleźć różne podkategorie w danej kategorii. Dzięki temu zwiększy się nie tylko widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, ale i jej użyteczność dla kupujących. Więcej o linkowaniu wewnętrznym dowiesz się na https://harbingers.io/blog/czy-opisy-kategorii-moga-generowac-sprzedaz

Użyteczne informacje dla klientów

Dzięki opisom kategorii dostarcza się klientom sklepów online wielu wartościowych informacji. W opisach można zawrzeć ogólne informacje o danej grupie towarów, podkreślając ich wspólne cechy (np. wykonanie wyłącznie z ekologicznych, certyfikowanych surowców) lub podpowiadając, w jaki sposób można je zastosować. Takie informacje są dla użytkowników wartościowym poradnikiem, który ułatwia określenie, czy potrzebują dokładnie takich produktów jak w opisanej kategorii, czy też powinni zdecydować się na zakup towarów z innej grupy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *