szkola-ryzyka.pl

Blog o finansach, biznesie i pracy

Praca

Czym jest upselling i jak go wykorzystać, by podnieść sprzedaż?

Czym jest upselling i jak go wykorzystać, by podnieść sprzedaż?

Masz swój sklep i sprzedajesz produkty lub wykonujesz usługi dla swoich klientów. Pragniesz robić to efektywnie, żeby za pracę, jaką codziennie wkładasz dostać po prostu dobre pieniądze. Dowiedz się, czym jest upselling, aby Twoje zabiegi marketingowe były bardziej owocne. Przeczytaj nasz artykuł, by dowiedzieć się, jak polecać dobre produkty.

Podstawowe informacje o upsellingu

Upselling polega na polecaniu klientom produktu lub usługi, który bardziej opłaca nam się sprzedać. To jasne, że bardziej zależy Ci na sprzedaży droższego produktu lub usługi. Klient chce kupić Twój produkt lub usługę, a Ty proponujesz mu droższą opcję. Tak w skrócie moglibyśmy opisać upselling, jednak to coś więcej. Niestety, ale skojarzenia na ten temat często są negatywne. Jest to w dużej mierze niesłuszne, ponieważ można to zrobić nie tylko w trosce o własny interes, ale również w trosce o klienta. Niewiele droższy produkt od tego, który pragnie on zakupić, może okazać się bardziej odpowiadający jego potrzebom. Z takiej transakcji będzie zadowolony nie tylko sprzedawca, ale również klient. Czasem jest tak, że szuka on odpowiedniego produktu, ale nie może go znaleźć i wtedy bierze taki, który zauważy, a który jest najbardziej przybliżony do jego oczekiwań. Wtedy wkraczasz Ty – sprzedawca, albo odpowiednio ustawiony algorytm sklepu internetowego i pokazujecie mu produkt nieco bardziej kosztowny, jednak posiadający więcej potrzebnych klientowi funkcji. Jak zatem widzisz, upselling nie musi być natarczywą próbą zarobienia więcej, tylko pewną ugodą pomiędzy sprzedawcą a kupującym. Więcej informacji znajdziesz na https://pragmago.tech/pl/porada/upselling-na-czym-polega-i-jak-wykorzystac-te-metode/.

Przykład: zakup szminki

W Internecie wygląda to trochę inaczej niż w realnym życiu, aczkolwiek jest bardzo podobnie. Załóżmy, że klientka chce kupić szminkę. Wybrała jaką chce i ja ma ją dodać do koszyka, ale algorytm pokazał jej bardzo podobną pomadkę, trochę droższą, ale za to z naturalnymi składnikami pielęgnacyjnymi. Kobieta zdecydowała się na to, co jej podsunął i jest zadowolona z produktu, bo okazał się lepszy od tego, który początkowo chciała wybrać. W ten sposób Ty, jako sprzedawca, jesteś bardziej zadowolony, bo wybrała produkt, który bardziej opłaca Ci się sprzedać, a dla niej jest on lepszy od tańszego. Nie jest również tak drogi, aby nie mogła sobie na niego pozwolić.

Prawdziwy marketing

Upselling zyskał złą renomę przez sprzedawców na siłę wciskających produkty kupującym. To nie jest dobra opcja. Prawdziwy marketing szanuje klienta, jego finanse oraz potrzeby. Jeżeli szanujesz klienta, istnieje większe prawdopodobieństwo, że do Ciebie wróci. Dzisiaj klienci bardzo często są świadomi stosowania na nich chwytów marketingowych. Jednak upselling może być pewnego rodzaju świadomą ugodą pomiędzy klientem a sprzedawcą. Ugodą zawartą na zasadzie szacunku, kiedy klient zdaje sobie sprawę z tego, że sprzedawca chce uczciwie zarobić, a sprzedawca stara się faktycznie znaleźć produkt nie tylko opłacalny do sprzedania, ale także lepszy dla klienta.

Nie bój się pytać

Upselling to zatem forma marketingu, która powinna opierać się nie tylko na chęci zysku, ale również odpowiedzi na potrzeby klienta. Chcesz przecież, by zadowolony klient wrócił do Ciebie, a także polecał Twój sklep, usługi czy produkty swoim znajomym. Bardzo ważne jest odpowiednie doradztwo pod kątem wyboru produktów, zatem dobrze, żebyś się na nich znał. Nawet w przypadku zakupów internetowych klienci często korzystają z możliwości zadania sprzedawcy pytania, który produkt jest lepszy. Jeżeli nie znasz oczekiwań osoby chcącej dokonać zakupu, najlepiej zwyczajnie o nie zapytaj, ponieważ zgadywanie może okazać się nie do końca doprecyzowane.

Udostępnij